شیرآلات توکار

شیرآلات توکار

شیرآلات توکار

در حال حاضر، شیرآلات توکار با انواع مختلفی در طرح‌ها و اندازه‌ها و با قیمت‌های متفاوت در دسترس هستند تا نیازها و خواسته‌های شما سخت‌پسندان را برآورده کنند. این شیرآلات قابل نصب و استفاده در فضاهای مختلف ساختمان مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام هستند. شاید تا به حال به اهمیت این بخش از تجهیزات خانه به این اندازه جدی نگرفته باشید، اما می‌توانید بدانید که می‌توانید در ساخت یا بازسازی خانه خود از شیرآلات مدرن مانند شیرآلات توکار به جای شیرآلات سنتی استفاده کنید.

بنابراین، با استفاده از این شیرآلات می‌توانید به خانه‌تان جلوه‌ای نو و مدرن ببخشید و فضای بیشتری برای آن ایجاد کنید. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید، باید بدانید که شیرآلات بهداشتی توکار چه ویژگی‌هایی دارند و همچنین با مزایا و معایب استفاده از این نوع شیرآلات آشنا شوید، تا در خریدتان تصمیم درستی بگیرید.

شیرآلات توکار چیست؟

شیرآلات توکار، یک نوع شیرآلات است که با پیشرفت در صنعت ساختمان و تولیدات آن به وجود آمده است. این نوع شیرآلات به علت قرار گرفتن تمامی اجزای آن، به جز دسته سرد و گرم، درون دیوار نصب می‌شوند و بنابراین به آن شیرآلات توکار می‌گویند.

این نوع شیرآلات در سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه‌ها و حمام‌ها قابل استفاده هستند. علاوه بر جلوه زیبا و مدرن، این شیرآلات فضای کم‌تری را اشغال می‌کنند. شیرآلات توکار با توجه به طراحی زیبا و کاربردی خود، به سرعت در معماری‌ها و بازسازی‌های نوین جای خود را یافته‌اند. به عنوان مثال، شیرآلات توکار نوبیلی ایتالیا به لحاظ طراحی، کیفیت ساخت و دوام برتری دارند. اگر شما نیز به دنبال پیاده‌سازی معماری داخلی به‌روز در خانه خود هستید، توصیه می‌شود که برای خرید شیرآلات روکار یا توکار، به فروشگاه آنلاین گلزارهوم مراجعه کنید.

انواع شیرآلات فروشگاه سپرو کمپانی

<yoastmark class=

تفاوت شیرآلات توکار و روکار

برای درک مزایای یک وسیله، در ابتدا نیاز داریم اطلاعاتی درباره آن وسیله را به دست آوریم. به همین منظور، برای درک معایب و مزایای شیر توکار، باید با این محصول آشنا شویم. شیرآلات توکار به طور کلی به شیرآلاتی گفته می‌شود که بخش‌های اصلی آن‌ها، مانند لوله‌ها، اتصالات و کارتریج، در داخل دیوار نصب می‌شوند و قابل مشاهده نیستند.

برای به دست آوردن دانش و اطلاعات گسترده‌تر در مورد این شیرآلات، مناسب است آن‌ها را با شیرآلات روکار مقایسه کنیم. اولین مورد بحث، نصب خارجی و داخلی شیرآلات است. همان‌طور که از نامشان پیداست و پیش‌تر اشاره شد، قسمت اصلی شیرآلات توکار در داخل دیوار قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر، شیرآلات روکار در خارج از دیوار قرار دارند و ما به تمامی اتصالات و اجزای آن‌ها دسترسی داریم. بزرگ‌ترین تفاوت عمده بین شیرآلات توکار و روکار در نحوه نصب آن‌ها است.

شیرآلات توکار معمولاً نصب سخت‌تری دارند و برای اینکه بخواهیم شیرآلات خانه خود را توکار انتخاب کنیم، باید در فاز ساخت ساختمان این انتخاب را انجام دهیم تا فضای مورد نیاز این شیرآلات در دیوار طراحی شده و خالی بماند. از طرف دیگر، برای شیرآلات روکار، لازم نیست در مراحل پیش از ساختمان سازی تصمیم گیری و انتخاب کنیم. نصب شیرآلات روکار دقیقاً پس از اتمام ساخت ساختمان و در آخرین مراحل انجام می‌شود.

از دیگر مقالات سپرو کمپانی شیرآلات

مزایای شیرآلات توکار

  • بهینه سازی فضا

شیرآلات این نوع، برای تامین نیازهای مدرن صاحب خانه‌ها در قرن بیست و یک مناسب هستند. اگر شما هم به محدودیت فضا و آشفتگی در اطراف خسته شده‌اید، می‌توانید از این نوع شیرآلات استفاده کنید. اصلی ترین قسمت این شیرآلات در داخل دیوار نصب می‌شوند، بنابراین در محیط آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام فضای کمتری را اشغال می‌کنند. دلیل این امر این است که بخش اصلی اجزای این شیرآلات در دیوار قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به صورت حداکثر از فضاهای خانه استفاده کنید. علاوه بر این، لوله‌کش‌ها دیگر تاثیری در بالای سینک یا وان ایجاد نخواهند کرد.

  • جلوه مدرن

یکی از مزایای بارز شیرآلات توکار، طراحی‌های مدرن و به‌روز آن‌هاست. با استفاده از شیرآلات توکار با دیزاین‌های مینیمال و همزمان مدرن، نه تنها می‌توانید فضای خانه خود را حفظ کنید، بلکه به ایجاد یک فضای مدرن و به‌روز در منزل کمک می‌کنید. این مزیت به عنوان یک عامل مهم در معماری خانه‌های مدرن و همچنین نوسازی منازل شخصی، بسیار قابل توجه است.

  • بادوام و مقاوم

شیرآلات این نوع، به‌جز زیبایی بالقوه‌ی خود، مقاومت قابل توجهی در برابر پوسیدگی و صدمات از خود نشان می‌دهند. اگرچه قرار گرفتن بیشتر اجزای این شیرآلات در دیوار می‌تواند مشکلاتی را تحمیل کند، اما همین عامل باعث مزایای فراوانی مانند دوام بالا نیز می‌شود. وجود یک محافظ که به‌دلیل نصب در دیوار، این شیرآلات را در برابر صدمات و پوسیدگی محافظت می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. در واقع، کیفیت ساخت بالا و عدم دسترسی به اجزای شیرآلات، آن را از آسیب‌ها دور نگه می‌دارد و در نتیجه ماندگاری بلندمدتی را برای آن تضمین می‌کند.

<yoastmark class=

  • بهداشتی

شیر‌های توکار در آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، همچنین دوش‌های توکار در حمام‌ها، دارای مزایای بهداشتی بیشتری هستند. این امر یکی از نقاط مثبتی است که با معایب دوش توکار در تضاد است. دلیل این امر آن است که تمام قطعات این شیـرآلات، به غیر از علم و دسته آن‌ها، درون دیوار قرار دارند. این باعث می‌شود که فضای کمتری برای کثیفی و آلودگی وجود داشته باشد و هم‌چنین سطوح کمتری رسوب آب بگیرند و کدر نشوند. در نتیجه، این شیرآلات بهداشتی‌تر هستند و برای حفظ بهداشت آن‌ها نیز نیاز به زمان کمتری برای تمیزکاری دارند؛ زیرا فضای کمتری برای شست‌وشو باقی می‌ماند.

معایب شیرآلات توکار

  • هزینه بالا

یکی از عیب‌های اصلی مرتبط با شیرآلات توکار، هزینه بالای آن‌ها است. هزینه نسبتاً بالایی در بخش نصب و اجرای این شیرآلات دخیل است. به دلیل قرار گرفتن قطعات این محصولات درون دیوار، فضای لازم برای نصب صحیح آن‌ها باید درست تعبیه شود. این موضوع ممکن است باعث افزایش هزینه‌ها شود، به خصوص در مواردی که در حال بازسازی خانه‌ها هستیم و باید دیوارها را خراب کرده و دوباره با در نظر گرفتن فضای مناسب بسازیم.

  • مشکل نصب

با توجه به اینکه شیرآلات باید درون دیوار جای‌گذاری شوند، نصب آن‌ها به دشواری بیشتری نسبت به نصب روی سطح دیوار خواهد بود. این مسئله به ویژه در هنگام بازسازی خانه‌های قدیمی چالش‌برانگیز می‌شود، زیرا نیاز به تغییراتی در دیوارها و لوله‌کشی‌ها دارد. برای انجام این کار، بیشتر به حضور افراد متخصص و کارآزموده نیاز است.

  • غیر قابل نصب در برخی دیوار ها

نصب انواع شیـرآلات توکار در دیوارها، به فضاهای مختلفی نیاز دارد. برخی از این شیرآلات نیاز کم‌تری به فضا دارند در حالی که برخی دیگر نیاز بیش‌تری دارند. به طور معمول، دیوارهایی با ضخامت کمتر برای نصب بسیاری از شیرآلات توکار مناسب نیستند. به همین دلیل، یکی از نقاط ضعف شیرآلات توکار (از نوع دیواری) این است که در برخی از دیوارها نیاز به نصب آن‌ها وجود ندارد.

<yoastmark class=

  • خرابی و تعمیر مشکل

همانطور که می‌دانید، اکثراً شیرآلات نوع توکار در دیوار نصب می‌شوند. در اینجا، یکی از معایب واضح شیرآلات توکار برجسته می‌شود. به همین دلیل، وقتیکه شیر مشکل داشته و یا خراب می‌شود، احتمالاً باعث بروز مشکلات بزرگتری مثل نشت آب از داخل مغز توکار به دیوار می‌شود. این مشکل عموماً به نصب نادرست شیر توکار و عدم انجام آزمایش قبل از کاشی‌کاری برمی‌گردد. همچنین، تعمیر قطعاتی که در داخل دیوار قرار می‌گیرند بسیار سخت‌تر است. البته لازم به ذکر است که در برخی از مدل‌های شیـرآلات توکار این مشکلات حل شده و می‌توان با اطمینان آن‌ها را تهیه کرد.

برچسب ها: بدون برچسب

اضافه کردن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *